מדרסים לחולי סוכרת

לחולי סוכרת נטייה גדולה לפגיעה בעצבי הרגל, להתפתחות של טרשת עורקים ולפגיעה באספקת דם לרגליים. על כן הם מחויבים לשמור על כפות הרגליים מפני אפשרות של זיהום ופציעה, וזאת עקב תהליך הריפוי האיטי.

טיפול נכון ומיידי ביבלות ובפצעים יכול למנוע בעיות קשות יותר בעתיד, עד אפשרות של קטיעת איברים. טיפולי פדיקור סדירים אצל מומחים לנושא ושימוש במדרסים מתאימים, עשויים למנוע מצבים קשים.

רמת סוכר לא מאוזנת אצל חולי סוכרת, יכולה לפגוע בכלי הדם ובכך למנוע אספקת דם לרגליים.

טרשת עורקים אצל סוכרתיים נגרמת על ידי רמה גבוהה של כולסטרול ושומנים בדם. יתר לחץ דם מזרז גם הוא את התהליך של טרשת עורקים.

כיצד נשמור על כף הרגל ?

  1. היגיינה היגיינה ושוב פעם היגיינה. (ראו טיפים לשמירה על כף הרגל).
  2. גזיזת ציפורניים בקו ישר על מנת למנוע ציפורן חודרנית, אשר עלולה לגרום לדלקת. אם קיים קושי בגזיזת הציפורניים בצורה נכונה, עדיף ואף רצוי לפנות לאיש מקצוע, אשר מוסמך לטפל ברגל סוכרתית.
  3. חשוב לשים לב לכל שינוי בכף הרגל:  עור קשה או יבלות בעקבות לחץ על כף הרגל (אשר עשויים לנבוע גם משימוש בנעליים לא נכונות); שינויים במבנה העצמות. חשוב מאוד לטפל בכל שינוי לפני שמחמיר – ולכן חובה להשתמש במדרסים שתפקידם למנוע עומס נקודתי (העומס נוצר בעיקר מתחת לשורשי האצבעות). יבלת עלולה להתפתח לכיב, אשר מסוכן מאוד אצל סוכרתיים. בנוסף למדרסים, המיועדים לסוכרתיים, יש לטפל בעור הקשה על ידי מטפלי פדיקור רפואי, אשר מכירים את הטיפול בכף הרגל אצל חולי סוכרת ויכולים להסיר את העור הקשה, באופן הדרגתי, תוך שמירה על רמת היגיינה גבוהה. פדיקור רפואי לסוכרתיים נועד למנוע התפתחות של כיב ולטפל בצורה עדינה ונכונה בכף הרגל.
  4. כאשר נוצר פצע פתוח בכף הרגל ישנה סכנה של היווצרות זיהום, אשר יקשה על תהליך הריפוי. לכן יש לטפל בפצע באופן מיידי. נדרש להשתמש במדרס, שתפקידו למנוע חיכוך באזור הפצע או היבלת ובכך למנוע את התפתחותם. בנוסף מומלץ לגשת לטיפול רפואי.

התאמה של מדרסים למטופל נעשית לאחר אבחון מקיף של מצב כף הרגל.

לפני שתחליט האם לרכוש מדרסים, אנו נבצע בדיקה ממוחשבת וצילום של כף הרגל המדגימים את אופן ההליכה עם ובלי מדרסים וכן את מצב הלחצים בכף הרגל – אצל חולי סוכרת בדיקת לחצים הנה מדד הכרחי, מאחר ולחץ לא נכון על כף הרגל עלול לגרום לבעיות גדולות בהמשך.

לאחר הבדיקה תוכלו להחליט בצורה טובה יותר האם כדאי לכם לרכוש מדרסים.

הבדיקה מבוצעת ללא עלות.