פטרת ציפורניים

פטרת ציפורניים היא סוג של מחלת עור. אמנם היא באה בסוגים שונים אך פטרת הציפורניים היא השכיחה ביותר וככל שעולים עם הגיל כך לצערנו עולה גם שכיחותה. לפטרת יש מספר זנים והיא מידבקת בשלוש צורות. פטרת מעוותת את הציפורן ובעיקר מהווה עיוות אסטתי לא נעים למראה בכף רגלנו.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של פטרת הציפורניים והם: דרמטופיטים,שמר ועובשים. הפטרת השכיחה ביותר מגיעה בצורה של פטרייה בצידי הציפורן או מקדימה ולעיתים היא משנה כיוון ואף משתלטת על כל הציפורן עד לכדי עיבויה, עיוותה ושינוי צבעה.

פטרת הציפורניים

סימנים ידועים של פטרת הציפורניים הינם שינוי הצבע הלבן והבריא לצבע צהוב או חום, עיבוי הציפורן ואף התפוררותה, קשקשת לבנה מתחת לציפורן וייתכנו גם הופעתם של חריצים. פטרת ציפורניים מגיעה גם בכפות הידיים כאשר היא מלווה במבוכה ובושה של האדם הנושא אותה, מסתיר את ידיו מעין הסביבה.

חשוב ביותר לטפל במצב של פטרת הציפורניים שכן מיקום נגוע עלול לספח אליו למאגר עוד פטריות וכך הן נודדות ומדביקות איזורים אחרים. ישנם אשר אינם מודעים לטיפולים הקיימים היום כנגד בעיות מסוג פטרת ציפורניים ואשר בזכותם יכולים לשנות לעצמם את החיים, בעיקר כאשר חיים עם הבעיה במשך שנים.

סוגי הטיפול השונים

ישנם טיפולים תרופתיים אשר מותאמים לפי סוגי הפטריות השונות והם כרוכים בטיפול הנמשך מספר חודשים וכמובן כמו כל טיפול תרופתי יש להם תופעות לוואי שצריך לקחת בחשבון. טיפול תרופתי של פטרת ציפורניים יכול לצאת יקר למרות ההשתתפות של קופת החולים ועדיין אין ביטחון גמור בכך שהפטרייה לא תצוץ לה בשנית.

ניתן לטפל באיזור נגוע של פטרת ציפורניים גם במשחות, טיפול זה נמשך מספר חודשים אך ללא נטילת כדורים. לעומתם אחד הטיפולים החדישים כנגד פטרת הציפורניים הינו טיפול בלייזר, זהו טיפול ללא כאבים אשר נמשך מספר טיפולים, לרוב עד עשרה כאשר את התוצאות לעיתים ניתן להתחיל לראות כבר מהטיפול השלישי.

נקודה למחשבה

פטרת ציפורניים הינה בעיה החייבת בטיפול ואסור להזניחה שכן היא עלולה להחמיר ולהתפשט.